Kur'an'daki Miras Paylaşımı Kadına Pozitif Ayrıcalıktır..

🔹Kadın, kendisine düşen 1 paylık mirası çocukları dahil, kimseyle paylaşmak zorunda değildir dinen.

🔹Ama erkek, kendisine düşen 2 paylık mirası üçe ve hatta daha fazlasına bölmek zorunda; çocukları, eşi, kendisi.

🔹Dul kalmış annesi, veya evlenmemiş yetim kızkardeşi, velinimeti olmayan kız yeğenleri.. ile de paylaşmak zorunda olduğu için bu durumlarda 6'ya bölmek zorunda.

🔹Son celsede; kadının 1 payının tamamı her durumda kendisine kalırken; erkeğin 2 payı yeri geldiğinde 6'ya bile bölünerek 0,33'e, bazen 3'e bölünerek 0,66'ya düşmekte..

🔹Son celsede kadının 1 paylık mirasına 0,33 veya 0,66'lık pay da eklenince kadının payı 1,33 veya 1,66'lık oluyor. Erkeğinki ise 0,33 veya 0,66'lık.

🔹Bu paylaşımda hangisine daha fazla pay düşüyor? Ayrıca kadına ucu açık sened gibi verilen mehr ve erkekten alınan mehr detaylarını hiç konuşmadık bile. 

🔹Erkeğin ve kadının hiç evlenmediğini düşünelim. Evlenmemiş erkek; dul annesi, yetim kız kardeşi ve velinimetsiz kız yeğenlerine bakmak, payını onlarla bölüştürmek zorunda.

🔹Ama evlenmemiş kız bunlarla paylaşmak zorunda olmadığı gibi; aksine erkek kardeşi, babası, dayı veya amcası ona bakmak, kendi paylarını ona da bölüştürmek zorundalar. Hiç biri yoksa, İslâm devleti kıza bakmak zorunda. Ama İslâm Devleti aynı durumdaki erkeğe bakmak zorunda değil.

🔹Erkeğin de kadının da; annesi, kardeşi, yeğeni dahil kimsesi yoksa yine bu durumda da İslâm devlet kadına bakmak zorunda, ama erkeğe bakmak zorunda değil.

🔹Her durumda miras paylaşımı; kadının aleyhine değil, lehinedir. Hatta çoğu durumda kadın pozitif ayrıcalıklı durumda.

🔹Neden erkek vermek zorunda? Çünkü hem ayette bu geçindirme görevi sadece erkeğe farz kılınmış, hem de Rasulullah "Yediğinden yedir, giydiğinden giydir.." emrini vermiş kişinin ailesi için. Yediğinden yedirmek, giydiğinden giydirmek 'eşit paylaşım' değilse nedir?

🔹İslâm fıkhında kadının geçim sorumluluğu eşinde, eşi yoksa babasında, babası yoksa erkek kardeşinde, erkek kardeşi de yoksa dayı/amcasındadır. Bakacak akrabası yoksa İslâm Devleti'ndedir. 

🔹Tüm bu ölçüler kadını zayıf duruma düşürmek için değil; aksine prensesler gibi bakımının sağlanması ve geçim gibi ağır bir yükten muaf tutulması içindir.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadın Kocasından İzinsiz Evden Çıkamaz mı?

Kâbe Konya'da Olsaydı..

Hz. Ömer Hiddeti ve Hz. Osman Şefkati..